lördag 21 november 2009

New Moon från en mans perspektiv

Igår var vi på bio och såg ”New Moon” den andra filmen i Twilight serien. Själv har jag läst böckerna (alla fyra) mest för att jag var nyfiken vad är det som är såååå speciellt med de, vad det är alla tjejer pratar om och Åååhh:ar sig över. Tyvärr så kan jag inte påstå att jag har hittat svaret, om man frågar mig så är bok två (New Moon) den allra sämsta och bok fyra den som är allra bäst, väldigt lite romantik, mycket stridförberedelse och så självklart striden mellan de goda och de onda vampyrerna.

Och så New Moon filmen… två timmar där man fick kämpa mot sömn, om det är vad jag vill så kan jag lika gärna sitta på ett möte tidigt på en måndagmorgon det ger samma effekt fast med en liten skillnad. För den ena får jag betalt medans den andra fick jag betala. Hela filmen var utan någon som helst tvekan gjord för tjejer i 14årsålder (och så två bilbiotekarier), för att citera Bojan: ”…det mest spännande i hela filmen var när hon hoppade från klippan” (en scen på 32 sec.) . Jag håller inte med, jag säger: titta på trailer till filmen, då har du sett allt som är värt att se. Bok två är sämst i serien och jag kan bara säga att jag innerligt hoppas att filmen är den sämsta i serien som kommer.

Men kvällen var inte dålig på något sätt, vi började med att samlas hemma hos oss (Bojan, Fia och Robin) för att sen äta en god middag på Grappa, där Anna och Jeppe tillkom, tjejerna var helt uppspelta inför filmen och vi killar undrade vad har vi gett oss in på? Så om jag skulle få chansen att välja igen, så skulle jag utan tvekan välja en exakt likadan kväll, med film och allt får det finns inget bättre än att spendera kvällen med mina tjejer oavsett vad som tittas på.

1 kommentar: