söndag 14 februari 2010

OS

Jag är verkligen ingen sportfåne. Om man frågar mig vad polo är så finns det bara ett svar: en tröja! Och motion är att gå upp ur sängen på morgonen.

Men nu är det ju OS och trots allt känns det som om man borde intressera sig. Motvilligt har jag nu två gånger idag slagit mig ner framför SVT och blivit överraskad. Det är ju faktiskt kul att titta på! Och när jag tänker på saken inser jag att jag kände samma sak förra vinter OS.

Satt och tittade på nästan alla hockeymatcher Sverige spelade, fast jag normalt springer åt andra hållet så fort något sådant ens kommer på tal.

Vad är det då med OS som lockar egentligen? Kan det vara spänningen? nationalism? folkfesten? Ja, inte vet jag. Men imorgon när jag vaknar kommer jag med största sannolikhet att titta på konståkningen, och sen är det förhoppningsvis någon skidtävling. Undrar om jag inte ska ta och titta i tv-tablån och kanske lägga upp en plan...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar