tisdag 15 januari 2008

Arbetsdagen började tidigt...

Jag vaknade lite segt och tittade på klockan... VA 07:30!!! Flög upp ur sängen som en skållad råtta och sprang till badrummet.

"Faan jag är ju sen till jobbet", tänkte jag. "Men det spelar ingen roll", konstaterade jag i nästa andetag.

Så jag går upp och börjar göra mig i ordning. När allt var klart, trodde jag, upptäckte jag att byxorna satt lite konstigt. Eller, närmare bestämt låg kvar på sovrumsgolvet.

När jag går för att hämta dem, frågar min vackra fru "Vad gör du?". Lite lätt irriterad över den dumma frågan, jag går ju till jobbet varje arbetsdag, svarar jag halvsurt: "Jag ska till jobbet." Och då, trots att det är mitt i natten, upplyser min söta fru mig att klockan inte är mer än 02:29!

Och då helt utan förvarning börjar 'O happy day' att spelas upp i mitt huvud och sen minns jag ingenting mer före min väckarklockan ringde "rätt" tid.

2 kommentarer:

  1. Ahhhahahahahaha....

    SvaraRadera
  2. Haha, Alex väckte mej i natt och visade mej en enorm gjutjärnskastrull (som bara fanns i hans fantasi naturligtvis) som han var så lycklig över och utbrast: "Kolla!! Den e helt perfekt!!" Jag fattade inte vad han höll på med så då blev han sur över att jag inte förstod hur bra den här kastrullen var... (Jag såg ju bara hur han höll upp händerna framför mej men ingenting i dom och yrade om hur bra den va...) :-D
    //Annika

    SvaraRadera