tisdag 29 januari 2008

Och så var det det där med att plugga....

Vid mina fötter sitter en underbar och mycket söt men gnällig Hera. Hon har suttit där hela morgonen.

Visst har jag tagit en promenad med henne, och visst har jag brottats en stund med henne på golvet. Men ingenting hjälper.

Varje gång jag plockar upp datorn blir hon uttråkad och sätter sig vid mina fötter och börjar gnälla. Jag har ignorerat henne i en timme utan resultat och har nu övergått till att försöka med att stänga in henne i gästrummet. Provade tvärtom för en stund sedan, men då hörde jag hur hon började gräva bland skorna i hallen. Hon har inte gjort så sen hon var en liten, liten valp.

Vad är det med henne? Hon är helt hysteriskt aktiv idag. Hur går det ihop med att hon äter så dåligt? Hennes energinivå borde minska, inte öka!!! Tror att detta är en del i den stora komplott som skapats för att jag inte ska komma igång med min magisteruppsats... En global sammansvärjning med enda mål att sabba för mig....

2 kommentarer:

  1. Men vilken liten ynklig blick, haha... :-D Jag är skolfri idag och tänkte vara duktig men jag har inte börjat va duktig än...! Kanske kommer det. //Annika

    SvaraRadera
  2. Hahaha... Förstår du att jag missade ett helt avsnitt av Let's dance? Vaaaa?

    SvaraRadera