fredag 9 januari 2009

Mamma 60 år

Idag fyller mamma 60 år, och vi har firat genom att kidnappa henne till Stockholm hela dagen.

Hon hade fått order om att packa en väska med kläder och vara klar att åka tidigt i morse. Tillsammans hämtade vi sen upp Sofia och Linda. Mamma började ana vart vi skulle, och mycket riktigt hade hon rätt. Vi åkte till Yasuragi på Hasseludden i Stockholm.

Där har vi under dagen skämt bort oss med behandlingar, Do-in, te-provning, japanskt bad och mycket mycket mer. För min del var nog nästan det bästa av allt yokatan (bomullsmorgonrocken) och tvagningen. Det är nåt visst med att i lugn och ro sitta på en pall och tvätta sig genom att hälla varmt vatten över kroppen.

Vi trivdes så bra där ute att vi beslutat att göra det till en årlig tradition för oss tjejer. Minst en gång om året ska vi fyra åka dit och riktigt skämma bort oss.

Från Yasuragi åkte vi tillbaka in till stan. Där väntade pappa och Dado på hotell Clarion Sign. Nästa del av presenten var nämligen att hon och pappa i natt får njuta av att bo på hotell i Stockholm. På rummet hade pappa och Dado förberett med champagne och chokladpraliner.

Efter denna lilla fördrink åkte vi vidare till Cumin club, en av Stockholms bästa indiska krogar. Personligen tycker jag att det finns bättre indiska restauranger, men det finns absolut inget bättre sällskap. Vi hade hur trevligt som helst!

Nu är jag och Dado tillbaka i Strängnäs och jag ska strax lägga mig och läsa vidare på boken pervers?.

2 kommentarer:

  1. Grattis till mamma! Och du... vem har läst pervers? Jo jag naturligtvis! mycket underhållande och intressant!!

    SvaraRadera
  2. Bra att jag inte skriver Julia på inlägget så att du får gissa istället :)

    SvaraRadera