måndag 5 januari 2009

Lugn middag med familjen

Jag har aldrig ätit gås, och innan jul lagade Jamie Oliver på TV till just denna fågel på ett så lockande sätt att det blev ett av samtalsämnena på julafton. Så sagt och gjort, som middag på Trettondagsafton bjöd min mor in till gåsmiddag.

Det blev en underbart slapp middag med bara mig och Dado och hans föräldrar som gäster. Tyvärr är stackars mamma sjuk och fick krypa till sängs efter bara en liten stund, men vi andra skrattade och satt och berättade spännande historier en lång stund.

Och gåsen då? Jo, mamma hade gjort ett bra jobb. Som vegetarian (och ja, jag vet att jag är Sveriges sämtsa vegetarian) har jag ju lite svårt med fågel, men den var faktiskt helt okej... God till och med!

2 kommentarer:

  1. Härligt att umGÅS med Er och avnjuta en GÅS gjord med mycket kärlek och smör, varför den kan kallas smörGÅS.
    Synd att det måste GÅS hem när det var som trevligast. Hoppas att Marianne GÅS bättre. Hon får vara med när en ny GÅS beGÅS vid en GÅSamiddag framöver.

    En av GÅSdeltagarna, dock inte GÅSen själv

    SvaraRadera
  2. hej. låter gott med gås!
    jag skulle bara fråga dig alex, var sydde du upp din brudklänning?
    jag är i akut läge... måste sy upp en klänning som jag ska ha på luddes bröllop den 21/2-09.... har totalt glömt bort att fixa en klänning tills dess.
    kram kusin gabriella

    SvaraRadera