torsdag 23 april 2009

Ego-dag

Den här veckan har jag haft så konstiga arbetstider att jag faktiskt var tvungen att ta ut en ledig dag för att det inte skulle bli för många timmar. Så idag har jag haft en ego-dag.

Och visst kan man väl konstatera att jag är mer än lovligt nördig. Visst tog jag mig tid att tvätta, städa, sola och lite annat sånt...

Men framförallt hamnade jag på Nationalmuseum. Pappa skulle upp på möte, så jag liftade med honom (och blev bjuden på lunch). Sen promenerade jag runt på utställningen "Prerafaeliterna". Var så härligt för själen att att gå runt i sin egen lilla värld. Bara stå och drömma framför en vacker tavla en liten stund.

Ikväll är jag verkligen harmoniskt tillfreds. Lite kulturell avkoppling var tydligen det jag behövde!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar