torsdag 3 juni 2010

Dykträning i Åker

Söndagen bjöd på första omgången dyk inför PADI-certifieringen. Åkersbadet stod tomt och inväntade oss redan klockan 7 på morgonen.

Sammantaget kan sägas att vi alla var superduktiga, och klarade alla de uppgifter dykistruktör Robert la i vår väg. Men personligen måste jag säga att jag haft bättre dagar. 6 timmar i bassängen gjorde mig rejält nedkyld, trots torrdräkt och underställ, och resulterade i en rejäl förkylning med dunderhosta. Stckaras Dado kom inte undan mycket lindrigare han. Feber på kvällen och sen förkylning som verkar hålla i sig.

Dykningen i sig var dock superkul, och jag undrar lite varför vi inte gjort det tidigare. Dado och jag har egentligen pratat om att ta certifikat enda sen vi gjorde ett provdyk för 7-8 år sen. Men det blev liksom aldrig av.

Måste säga att jag nog önskar att vi hade fixat det då, och hunnit dyka i några år. För nu när vi har Isabella känns det inte lika lockande som då. Vill ju spendera varje möjlig minut med henne, så förutom några dyk kommer det nog bli mer barnvänliga äventyr den närmaste tiden!


1 kommentar:

  1. gabriellajuni 06, 2010

    det var så kul att se er i går! Det var så kul. Och om ni tog fina bilder så skulle jag gärna vilja ha! ;)
    många kramar, och tack för presenten! lovely!
    kram och puss

    SvaraRadera