tisdag 16 december 2008

"Min typ brorsa"

Jag läste en bok inatt. Och då menar jag verkligen i natt.

På Annas rekommendation började jag läsa "Min typ brorsa" av Johanna Lindbäck. Tänkte bara läsa litegrann eftersom jag la mig så sent, men kunde inte lägga den ifrån mig. Klockan tre slog jag igen den utlästa boken och somnade.

Boken är en klockren ungdomsbok, som rakt igenom fick mig att undra över slutet. Det var svårt att släppa känslan av att det inte fanns något rätt sätt för upplösningen. Men den var bra, riktigt bra. Det enda jag hade svårt för var de mycket krångliga satsformuleringarna och framförallt att den inte kändes helt korrläst. En del meningar gick helt enkelt inte att få någon logik i.

Var faktiskt så positivt överraskad att jag beställde den och några andra Lindbäck böcker till skolbiblioteket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar