måndag 2 februari 2009

Äntligen lite piggare

Ja, nu mår jag äntligen bättre. Har inte haft feber sen i fredags och lyckades till och med få sova lite i natt, trots hostan.

Som ni nog förstår var resan för min del riktigt kul, men ganska jobbig. Har försökt vara med på allt, men febern kom liksom ivägen. Mådde faktiskt rätt okej när vi satte oss på planet ner, och klarade första dygnet utan att det var för tungt.

Vi landade i Budapest och åkte direkt ner till Nis. Tror vi kom fram runt midnatt. Baka bjöd oss direkt till dukat bord, men festen blev kort efter den långa resan.

Hotellet vi bodde på var lyxigt med jaccuzi på rummet och en stor härlig säng. Mest glad var jag såklart över sängen eftersom min feber snabbt ökade under fredagen. Den kvällen var det middag med närmaste familjen på "Stara Srbia".

Lördagen hölls Bakas födelsedagsfest. Det var supermysigt ordnat på en restaurang. Vi hade hur mycket mat som helst och levande musik. Mamma och en av Dados ingifta kusiner visade sig båda vara pigga på att sjunga, så det blev en minikonsert.

Från Nis åkte vi tillbaka till Budapest. Där hann vi med lite sightseeing i hyrbuss och bad i ett av de termalska badhusen. För mig var nog det intresantaste besöket i Europas största synagoga.

Budapest är underbart vackert, och jag kan inte tänka mig något annat än att vi kommer åka tillbaka med lite mer tid och framförallt med lite mer ork.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar