söndag 15 februari 2009

Flockdjur

Jag och Dado är verkligen rastlösa flockdjur.

Igår var det alla hjärtans dag. Min inställning är att det ju alltid är trevligt att få rosor och så där, men att det är en "högtid" som är allt för kommersialiserad. På våra snart tio år tillsammans har vi väl kanske firat en halv alla hjärtans dag, och då bara för att vi hade lust att gå ut och äta. För mig är det mycket mer romantiskt, och uppskattat, när Dado kommer hem en helt vanlig onsdag med rosor till sin fru.

Har lite svårt med att par, som resten av året inte ägnar en extra tanke åt att vara romantiska, och helt plötsligt ska överträffa varandra i att uppvakta sin partner. Tycker att det vore vettigare om den energin kunde läggas på ett mer spontant sätt, och inte som ett resultat av något de "inte får missa".

Eftersom det är lite struligt i större delen av våra nära vänners liv just nu tänkte vi väl bara ägna dagen åt att få vara med varandra, utan att tänka på andra. Jag förslog att vi skulle stanna hemma och bara slappa.

Men, vi är och kommer alltid vara flockdjur. Så istället blev det en tur till Stockholm med mamma och pappa, och en måltid på Little Persia på söder. Supergod mat och framförallt trevligt sällskap.

Passar på att skjuta in att jag har världens gulligaste pappor. Av pappa fick jag gelehjärta och av svärfar fick jag en ros bara för att jag dök upp till deras och mammornas fikastund på stan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar