onsdag 20 januari 2010

Det där med att gå på stan med sin lilla tjej

Har väl aldrig funderat på hur viktigt det faktiskt är med lite avskilda platser på köpcentrum. Men när man står med en skrikande bebis i vagnen (nu skriker Isabella nästan aldrig, men hon skulle kunna!), och snabbt behöver byta blöjor och kanske amma uppskattar man verkligen att det finns folk som tänkt på detta och byggt amningsrum.

Mycket positiv upplevelse att upptäcka det som finns i 21:an i Eskilstuna. Rent, fräscht och bra avskilt från köpstressen. Lite småjobbigt annars det här med att behöva passa in tider och platser så att det alltid ska finnas möjlighet att ta hand om först och främst lilla Isabella, men också mina överfulla bröst. Min bästa vän just nu heter "Medela mini plus", och är en liten och praktisk bröstpump som går på batterier.

Hade man frågat mig för några månader sen hade jag tyckt att det var en onödig grej, något som företagen hittat på för att tjäna pengar. Men nu är jag mer inne på att det är Guds gåva till den ammande kvinna!

Och imorgon bär det av på fika med Catrin. Självklart är platsen för fikat valt utifrån var vi kan tillåtas amma... Inget får lämnas åt slumpen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar