onsdag 24 mars 2010

Öppna förskolan

Idag var jag och de fyra andra mammorna återigen ute på äventyr. Dagens mål var Öppna förskolan på Familjecentrum, som på onsdagar har "babyöppet" för barn upp till 1 år. Jag tror att bebisarna hade minst lika trevligt som vi, även om det mest sovs idag.

Vi mammor passade på att delta i sångstunden (tror att alla barnen faktiskt var vakna just då), fika och inte minst göra gipsavtryck. Jag passade på att göra både Issies fot- och handavtryck medan hon sov. Tog några försök eftersom modelleringsleran var kall, vilket verkade utlösa en reflex att knipa med tårna.

Sen är det så att jag är väldigt arbetsskadad. Som barnbibliotekarie ser jag möjliga läsprojekt överallt vi går. Många av de lägger jag på minnet för att ta itu med när jag börjar jobba igen i höst.

På Öppna förskolan insåg jag att de fortfarande inte delat ut lapparna för Läsrörelsens/Strängnäs bibliotekens projekt "Berätta, leka, läsa". Så på vägen hem blev det en tur till biblioteket för att plocka upp material, och nästa onsdag ska jag se till att ha en kort presentation av projektet för de mammor jag träffar. Förhoppningsvis blir det uppskattat att få en gratis bok!

1 kommentar:

  1. Du är verkligen bibliotekarie ut i fingerspetsarna.

    Verkar ha varit kul på öppna förskolan. Att du inte berättade när jag frågade i dag om nåt särskilt hänt. Avtrycken borde ju ha satt avtryck!

    Lycka till med missionen bland mammorna i jakten på presumtiva läsare. De behövs!

    Morfar

    SvaraRadera