fredag 9 april 2010

Tvättvecka

Det har varit en härlig, men aktiv vecka. 16 maskiner tvätt tar sin lilla tid att fixa, och av någon outgrundlig anledning borde jag egentligen tvätta redan nu igen.

Förutom tvätt har jag och Issie umgåtts med Sophia och hennes Isabella. I tisdags fick jag något slags ryck och ville promenera i Eskilstuna, även om Dado tagit kombin till jobbet. Sagt och gjort. Jag och Sophia lyckades packa in två stora barnvagnar, två barn i babyskydd och dessutom oss själva i den inte allt för stora Carisman.

Gårdagen bjöd på ett besök i ett soligt Åker med de andra mammorna, och nu längtar jag ännu mer efter somriga promenader och lekstunder på en filt i parken.

Och dagens bästa är att Isabella återupptäckt hur man vänder sig från mage till rygg. Hon gjorde det redan när hon var 2 månader. Först trodde vi det var tillfällighet, men hon höll på en hel kväll. Tyvärr hade hon helt förträngt kunskapen när hon vaknade nästa morgon. Men nu är alltså den kunskapen återväckt och hon ligger i sitt babygym och tränar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar