måndag 17 mars 2008

Härligt med måndagar som är tisdagar!

Ja, det var jobbigt att gå upp imorse!!! Vakande och kände bara näää.... vill inte upp. Men måste man så måste man.

Väl uppe gick jag för att borsta tänder och tänkte fixa lite andra grejer under tiden, så jag går in i sovrummet för att hämta tröjan som jag ska ha idag samtidigt som jag, ja... borstar tänder. Men det var inte uppskattat! Min kära Alex reagerar med att jättesurt och demonstrativt drar täcken över huvudet. Oupps! tänkte jag, men hur mycket kan det höras när man böstar tänder? Tydligen mycket om man ska tro på Alex, som senare när jag berättade för henne förnekade hela incidenten.

Trött och med en sur Alex går jag till bilen för att åka till jobbet och när jag kommer ut så är det förstås superkallt och så regnar det! Jag sätter mig i bilen och helt ofriviligt dyker upp citat i huvudet på mig: "It's Monday. I hate Monday's. Is there anyone dumb enough to like Monday's?", Garfield.

Men, allt är inte som det verkar vara. För när jag kommer till jobbet och, bara för att vara trevlig, konverserar med mina arbetskamrater påpekar en vänlig själ att fredag är en röd dag vilket innebär att det är en fyradagars vecka. Och bara så där, när klockan inte är mer än 0900 förvandlas en trist och tråkig måndag till tisdag. Och som vi alla vet så är tisdagar bättre än måndagar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar