söndag 23 mars 2008

Nattmacka!

Trötta och slitna efter att ha haft en för lugn och skön dag åkte vi hem till lägenheten vid nio med planen att sova. Från början hade jag tänkt hinna med lite studier, men den idén gav jag upp redan någon gång vid åtta.

Väl hemma slog vi på tv:n, jag satte på mig myskläder och vi förberedde oss för att däcka på soffan. Under reklampausen fick jag för mig att jag var hungrig och föreslog att Dado skulle laga spagetti bolognese.

Min älskade man, van vid mina konstiga nycker, verkade föga förvånad och gick med på att göra detta. Men, som han sa, var han förvånad att jag var hungrig sent på kvällen. Denna företelse brukar nämligen åtföljas av Marcus närvaro. Och som om tanken nått till Stallarholmen ringer det efter 30 sekunder på dörren.

Utanför står Marcus och Madde som känt för en liten biltur och åkt förbi för att se om vi kanske var hemma. Dado fixade mat och Marcus milkshakes, och så avrundades påskaftonens kväll med underbart sällskap och god mat.
Den lugna kvällen blev kanske inte som vi tänkt oss, men roligare kunde vi inte ha haft!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar