torsdag 17 april 2008

Underbara mamma

Eftermiddagen har spenderats långt ifrån dator och uppsats. Mamma och jag har fikat och mamma har terapi-shoppat åt mig. Ett par basic sommarbyxor och en supersöt topp på Vero-Moda.

Var skönt att få sitta och avreagera mig utan uppmuntran i stil med "prata med en annan handledare". Som uppsatsskrivande student är man helt utlämnad till sin handledares vilja och nycker.

Efter att ha varit arg, besviken, frustrerad och utmattad har jag nu övergått till förlåtande. Det kan inte vara lätt att vara handledare heller. För hon har ju inte bara våra uppsatser, utan en hel hög med andra elever som alla kräver hennes uppmärksamhet. Det kan inte vara lätt att vara lärare. Inte så att jag tycker hon gjort rätt, men jag kan förstå varför det blivit som det har...

Ja, ja... Nu lägger jag handledningen bakom mig och kommer helt låtsas att det inte hänt! Ett djupt andetag och sen är det bara att göra ett sista ryck!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar