söndag 17 augusti 2008

Bonnie Scotland

Det var en härlig resa i Scotland. Vi har bott bra, ätit gott och haft riktigt, riktigt roligt.

Och som vanligt bjöd naturen på den häftigaste delen av upplevelsen. Uppe på hedarna i Cairngorms blommade ljungen och vi åkte genom ett fantastiskt lila landskap. Bergen som tornar upp sig över alla sjöar och de frigående fåren gjorde upplevelsen komplett och åtminstone jag och Dado blev nyförälskade i denna nordbrittiska nation.

Förutom natur hann vi såklart med en hel del annat, även om resan bara var 4 dagar lång. 9 destillerier, 11 nyprovade sorters whisky, spökvandring, slott och framförallt kulturfestival i Edinburgh.

I Edinburgh passade vi också på att shoppa lite. Faktiskt med betoning på lite. För mig blev det en snygg kilt att jobba i, och för Dado en specialvariant av favoritwhiskyn Highland Park.

Kort och gott var det en hellyckad resa. Tack mamma och pappa!


1 kommentar:

  1. Tack för att Ni visade oss Ert Skottland - vackert, inbjudande och vänligt. Såpg bara leende människor beredda att hjälpa till överallt. Högländerna med all lila ljung, Edinburgh med sitt otroliga folkliv, guiden som gjorde spökvandringen till något alldeles extra, de välvalda övernattningarna som alla överträffade varandra - allt från det första med härlig utsikt via den mystiska kyrkan på kornåkern till den glada änkan med dotter i drottningens närhet - men framförallt för all whiskykunskap. Jag visste inte att vi fostrat vår dotter i alkoholens töcken. Måste vara äktenskapet med Dado som förfört henne...
    Jag är så lycklig att ha Er båda i min närhet - och mamma skulle instämma om hon visste att jag sitter här och skriver - och att vi tillsammans kan få sådana här berikande upplevelser.
    Minns också med den halvautomatiska bilen och all god mat, inte minst den sista middagen på lyxkrog vid North Bridge. Utan att övertalas ställer jag på flera sådana här resor, kanske nästa gång till Barcelona, Paris eller London!

    Kram från en mycket tacksam och glad pappa Patrik

    SvaraRadera