måndag 4 augusti 2008

"Du är en bra fru, men..."

Igår i bilen sa min älskade man att jag är en bra fru som tar hand om honom, men att jag "är kass på att baka". Det är inte det att kvaliten är dålig, utan det är helt enkelt en brist på intresse som gör att jag aldrig anser mig ha tid att baka.

Eftersom jag är en människa som tar sånt som en utmaning tännkte jag i mitt stilla sinne att jag nog skulle börja baka mer. Jag kanske till och med skulle ta och överraska honom med något idag.

Men som alltid: det känns mycket viktigare att städa, tvätta och damma.

Ja, ja... till dess Jelena och Mladen kommer har jag och Dado mer eller mindre slagit vad om att jag ska baka en tårta. Jag hävdar besämt att jag ska, medan Dado inte tror det före han ser det.

Men vad ska jag baka för sort? Själv tyker jag inte ens om tårtor!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar