lördag 23 augusti 2008

Vemodig känsla i magen....

Just nu känns det som om tiden går sååå fort och att jag inte får något vettigt uträttat. Känner mig som en soffpotatis även om jag knappt hinner sitta på soffan...


Hänger väl säkert ihop med att jag inte har nåt jobb, och därför spenderar större delen av mina dagar hemma. Och visst gör jag vettiga saker, har faktiskt väldigt lite ledig tid, men det känns ändå som om jag kunde göra nåt bättre.


För stunden är jag i Mariefred och jobbar, så just nu känns det väl okej, men jag vet att så fort jag kommer hem kommer samma rastlösa känsla tillbaka. Hm, kanske skulle dra igång nåt projekt. Storstäda klädkammaren eller nåt...


Hur klarar sig folk som är mammalediga eller arbetslösa? Jag känner hur det kryper i skinnet redan nu... Tänk att vara hemma i flera månader, eller ännu värre år....

1 kommentar:

  1. Men syster då...nu fick ju jag också en väldigt vemodig känsla i magen! *kramar om*

    SvaraRadera