lördag 27 juni 2009

Härlig dag i solen

Gårdagen blev en riktigt dröm. Jag och Anna låg under ett träd i Månssons trädgård och skrev på vårt bokdrama inför hösten. Känns lyxigt med ett arbete man kab ta ned sig ut i det underbart vackra vädret. Att vi dessutom blev uppassade av Marcus och Dado som kom med glass var inte direkt fel.

Idag har inte varit sämre. En stund i solen hos mamma och pappa. Pappa, Dado och jag som skämde bort oss med Slagsta-glass. Bad och solning på Oknö. Till och med den lilla bleka bibliotekarien har fått färg.

Men solen har också sina mörka fläckar, eller åtmionstone känns det så varje gång jag reser mig. Lågt blodtryck kombinerat med den plötsliga värmen har lett till att blodtrycksfallen snarare är regel än undantag.

1 kommentar:

  1. Kung Borejuni 28, 2009

    Nu är jag riktigt trött på detta väder, men jag är på väg tillbaka med mycket snö och kyla. Kommande vinter kommer att bli rekord när det gäller kyla och bli lika kall som "Napoleonvintrarna" 1810 - 12. Du ser vad värmen och solen ställer till med. När jag får regera blir det inte något blodtrycksfall......

    SvaraRadera