torsdag 17 september 2009

Ledig

Mina övertidstimmar har hopat sig lite för snabbt, och jag bestämde mig därför för att passa på att vara ledig lite. Så idag och imorgon har jag en liten minisemester bara för mig själv. Måste tyvärr jobba på lördag, men det ska bli kul ändå eftersom det då är premiär för mina sagostunder.

Första temat som ska avhandlas är "vänner". Blir två söta sagor om vänskap, och sen jobbar jag på att försöka komma på en söt barnsång som jag kan sjunga med barnen. Inte alldeles enkelt.

Men det är lite kul att hålla på att läsa sagor, sjunga sånger, spela bokdrama och rabbla ramsor. Var på ett biblioteksseminarium om vikten av att kommunicera med små barn, redan innan de är födda. Och vår bebis blir tämligen bortskämd med just sånt. Kommer väl att komma ut och vara litterat på en gång! Eller kanske inte, men den får i alla fall en mycket bra start!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar