torsdag 3 september 2009

Värt att gå till jobbet för

Det har varit segt att gå till jobbet den här veckan. Mycket som händer på kvällarna nu när vi städar/möblerar om och dessutom svårt att sova en hel natt i sträck har gjort att jag är väldigt trött.

Men så kommer såna söta små ögonblick som bara gör det värt. Idag kom en mamma in med sina två döttrar. När döttrarna håller på att leta böcker kommer hon fram till mig:

"Ville bara berätta att det var XX (hennes yngsta dotter) som ville gå hit idag. För hon ville träffa den där jättegulliga tjejen på biblioteket som hjälpte henne få sitt första lånekort förra veckan".

Hon ville absolut gå samma dag som förra gången, för då var det större chans att hon fick träffa mig. Det är så gulligt att man kan smälta. Särskilt som jag kände mig taskig förra veckan eftersom jag inte hann hjälpa lilltjejen hitta en bok, vilket jag annars försöker göra när barn kommer första gången.

2 kommentarer:

  1. Det där KAN ha varit något av det sötaste någonsin!!!

    Puss å älskar

    SvaraRadera
  2. Man blir stolt som farsa! Kan det bero på god uppfostran eller välutvecklad intelligens?

    Fortsätt att vara mysig på det där sättet och snart älskar hela Mariefred Dig!

    Liksom Jag

    SvaraRadera