torsdag 16 oktober 2008

Applåder och motorolja

Dado och jag bytte motorolja i min bil igår. Och ja, jag var så behjälplig att jag till och med blev oljig om händer och kläder.

Och sen så var det ju det där med att kolla oljenivån imorse och kanske fylla på lite mer om det behövdes. Iaktagen av en medelålders man på balkongen mittemot kommer jag ner till bilen i mina arbetskläder. Dagen till ära i kort kjol, stövlar och snygg, svartvit kappa.

Döm hans förvåning när jag utan att fundera öppnar motorhuven och kollar oljan. När jag sen stängde huven fick jag motta applåder för min insats. Bibmo som jag är neg jag självklart sött innan jag satte mig i bilen och körde iväg.
Lite humor hur män reagerar när kvinnor klampar in på deras territorium, undrar om Dado fått applåder...

1 kommentar:

  1. Ahhhahahahaha... Själv fick jag en kille i Nyköping idag att slänga upp sitt ben på disken och visa sina Gant-strumpor. Ibland ÄR det roligt att vara tjej!

    SvaraRadera