tisdag 21 oktober 2008

Jag... hatar... skärsår...

Det finns få saker som får mig att må så dåligt som skärsår. Och självklart kom det idag en pojke med sina kompisar... De satt och lekte med en bricka de stulit på Corner och lyckades efter en liten stund med konsten att bryta den i två delar. Samtidigt skar också en av pojkarna upp sin fingertopp, och blodet rann ner och bildade en pöl på golvet.

Såret gick snabbt att lägga om med kompress och tejp (även om det inte blev särskilt snyggt: jag är faktiskt bibliotekarie och inte sjuksköterska), men det tog en bra stund att få upp allt blod från golvet. För inte sjutton hade han suttit still och vänta på mig, utan han gick fram till disken och lyckades stänka ner både den och broschyrerna som står där.

Jag... hatar... skärsår...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar