onsdag 15 oktober 2008

"Bibliotekarier fryser inte om fötterna"

Mitt jobb är roligt. Det är till och med sjukt kul.

Idag sitter jag på barnavdelningen och lyssnar på en liten 3-årig flicka som sjunger för sin lillebror. Sången är inte särskilt vacker, men vilken kälrek hon har till sin bror. Och mamma får inte lägga böcker i vagnen "för han soooover fatiskt"...

Och efter jobbet ska jag åka och hämta ett mönster på en klänning. Anna och jag ska sy varsin medeltida drottningklänning. Vi ska nämligen spela upp en liten medeltida pjäs på "Grassa slott" under höstlovsveckan.

Det måste vara världens bästa jobb jag har. Kan inte tänka mig att jag någonsin kommer tröttna.

3 kommentarer:

  1. Hemlis: Det är ingen klänning, det är en kjol och en korsett... men kjolen dog tyvärr den sommaren :D!

    SvaraRadera
  2. :) :) :) brings back memories...
    /Julia

    SvaraRadera
  3. Underbart att kunna säga så om sitt jobb. Kul också att vi jobbar som grannar och kan ses som hastigast ibland. Dessutom att vi delar bokintresset med mera. Härligt!

    Puss från pappa

    SvaraRadera