lördag 3 maj 2008

Och vad gjorde vi i fredags

Dagen började helt underbart med att Marcus meddelade oss att han har fått jobbet på Scania. Underbart! Våra bästa vänner lämnar Småland och flyttar uppåt, mycket närmare oss. Med lite tur kanske till och med till Strängnäs. Det kommar att vara helt underbart att ha dem på accetabelt avstånd igen.

Morgonen fortsatte med mysig frukost, där jag, Alex och Fia satt och diskuterade vad vi ska göra under dagen. Jag och Fia hade lite träningsvärk efter gårdagens lekar med Wii hos Bojan. I alla fall, bestämdes det att vi skulle åka till Eskilstuna för att Fia skulle lämna tillbaka en klänning och att Alex växla lite pengar till utländsk valuta, och eftersom jag inte hade något i Eskilstuna att göra la jag till att vi kan åka till affären och köpa Wii till mig så att jag också har något ärande i Eskilstuna. Och det gick igenom!?!

Sagt och gjort, vi åkte till Eskilstuna och köpte Wii med lite extra tillbehör och några spel. När vi kommit tillbaka till Strängnäs kom vi på att vi inte hade växlat pengar och inte heller lämnat tillbaka klänningen, men vi hade köpt Wii!

Eftermiddagen och kvällen spenderades framför tv:n spelandes Wii, med avbrott för att åka och spela tennis (på riktigt) och äta amerikanska pankakor som Sofia gjorde så skickligt. Under tiden vi åt kom även mina föräldrar och Patrik för att leka och äta med oss. Kvällen tog slut för föräldrarna strax efter 24.00 medan jag och Alex fortsatte, påhejade av Sofia, ett tag till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar