måndag 9 juni 2008

Underbara Dado

Eftersom bröllopsfesten råkade hamna på min födelsedag kunde ju inte vi fira den som vi brukar. Istället fick jag present av Dados familj och av tetka Mira redan på fredag kväll, och sen av tetka Ivanka strax innan bröllopet skulle börja. Dessutom fick vi en något försenad bröllopspresent från tetka Ivanka eftersom hon inte kunde komma när vi gifte oss.

Men av Dado hade jag inte fått vare sig examens- eller födelsedags present. Om man bortser från det fantastiskt vackra kors jag fick "inför examenspresent" när vi var i England. Så i dubrovnik fick jag i uppgift att helt enkelt välja vad jag ville ha! Detta resulterade i jättevackra örringar i vitt guld med vita zirkonier och en ring, även den i vitt guld. Ringen påminner om en amerikansk förlovningsring och ska bäras på höger ringfinger istället för skolans examensring (vilken jag tyckte var ful och inte köpte).

Överhuvudtaget hade vi en underbar dag i Dubrovnik med sysslingarna och deras föräldrar. Vi åt gott på en liten restaurang i gamla stan och vi gick runt och tittade i massa affärer. De andra hade aldrig varit i Dubrovnik, så Dado visade de lite av det turister måste ha set. Dagen avslutades för vår del med bad i Mlini.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar