fredag 26 september 2008

Ensam, Dag 3

Det var en hemsk natt! Stormen rasade utanför, vinden rev upp stora träd och kastade runt de som om de var tändstickor (ja, mina tändstickor håller på att ta slut och jag försöker desperat hålla elden vid liv), snön och kyla kröp in i varje liten springa. Det var definitivt den värsta natten hittills.
Men..., när jag var uppe i natt, för att försöka få liv i den eld som hade blåsts ut av vinden, (i totala mörkret) jag tror att jag såg ljus ute på havet. Kan det vara ett skepp som är på väg hitåt, eller börjar jag bli helt galen? Jag vet inte, men tänk om det är Alex! :-)

Ok, nu var det inte så, jag sov ju ganska gott och hade det varmt och skönt, visst sakande jag Alex, men det var inte kallt. Men visst hade det varit hemskt om det var sant? Det bästa med allt är att Alex kommer hem ikväll!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar