måndag 15 september 2008

Ett levande museum?

Om två minuter ska jag för andra gången på mindre än två veckor åka till IKEA, och det får mig att fundera på en sak. Borde inte IKEA utnämnas till ett museum över den svenska livsstilen?

För visst är väl en av orsakerna till att alla utländska gäster vill åka dit, att det är en unik inblick i det svenska hemmet. Ja, jag vet... Det är inte alla som bor i hem som mitt - fyllt av IKEA-möbler från golv till tak - men det är i alla fall en oöverträffad majoritet som äger åtminstone en sådan.

Så jag röstar för att IKEA blir ett levande museum. Då kan ju företaget ta inträde av dem som bara är där för att titta, och kanske pressa priserna så att vi IKEA-älskare kan få handla ännu billigare!

1 kommentar:

  1. Jag kan tänka mig en säng i sponsorform... Haha...

    SvaraRadera