onsdag 13 februari 2008

Alltså, det verkar farligt att träna...

Ingen kan ju anklaga mig för att vara av det hurtiga och träningintresserade slaget, men nu inser jag att jag inte bara är lat utan också klok!

Två av mina vänner har under måndagen tränat (observera att det är heeeelt anonymt efter som jag riskerar att bli biten om jag sätter ut namnen). De har inte tränat tillsammans, eller ens på samma gym, men har ändå lyckats bli sjuka båda två!

Igår pratade jag med min ena kompis och hon hade efter träningen lagt sig på hallgolvet bara för att inse att hon inte skulle komma upp. Med tanken att det bara var uttorkning drack hon så en hel massa vatten bara för att upptäcka att det var magsjuka. *smart*

Den andra vännen har inte drabbats av en riktig sjukdom, istället har han drabbats av stressrelaterade prickar över hela kroppen. Och som det inte räckte att han nu är "Storapricken" är han korkad nog att inte ringa mig och be om medicin förrän ikväll. Han har istället, med en för låg dos medicin och en stor dos tankekraft, försökt bota sig själv!?!

Så som sagt. Jag är så glad att jag är hälsosam och inte tränar!

1 kommentar:

  1. Ja jaa jaaa! Gnäll, gnäll! Men rent logiskt hade jag kunnat vara uttorkad...

    SvaraRadera