torsdag 28 februari 2008

Bokrea!

Jag älskar bokrean. Jag verkligen älskar att kunna gå och handla sjukt mycket böcker till helt okej priser. Men i år skulle det bli ändring. Jag skulle inte köpa en enda bok, och därför har jag systematiskt gått omvägar för att slippa se kataloger eller skyltfönster.


Men så idag kom Lena med den briljanta idén att handla böcker till skolbiblioteket på rean. Eftersom jag dagen till ära befann mig i Maiefred gick jag till den lilla trevliga bokhandeln.


På 5 minuter hade jag lyckats fylla en pappkasse med barnböcker, och min abstinens försvann. Det var ett taktiskt val att gå till denna lilla bokhandel, för de hade nästan inga böcker jag var intresserad av... Men en bok blev det faktisk till mig också... Doris Lessings "Den femte sanningen" kunde jag ju inte låta bli, eftersom jag faktiskt behöver den till bokcirkeln!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar