söndag 17 februari 2008

En underbar helg

Det började kl 03:58 på lördagsmorgon med att den underbart söta Hera kommer in i vårt sovrum och börjar gnälla. Alex, snäll som hon är, går upp och tar ut Hera. Och mycket riktigt hon behövde verkligen gå ut, för hon kissade så snart hon kom ut. Men så fort som det var klart så vände Hera om och ville in igen. "Visst", tänkte Alex, "gärna för mig det är svinkallt i morgonrock". När Alex sen kröp ner i sängen följde Hera med bara för att pussa godnatt och sen så sprang den söta hunden till min sida av sängen och började gnälla. Hon slutade inte, så snälla jag gick upp och gick ut med henne för då ville hon bajsa! När allt var klart så var kl. 04:06.

Jag kröp ner i sängen och ville bara fortsätta sova. Tittade till Hera och hon låg så snällt i sin korg och sov. Äntligen tänkte jag, vänder mig om och innan jag somnar säger jag något i stil med att Hera väljer att väcka oss och inte husse denna okristna tiden. Och vad händer då, tror man? ...jo, då säger en nästintill sovande Alex: "Lite kuriosa. Vet du varför det heter okristna timmen?". MEN JAG VILL JU SOVA!!!


Sen var det en trevlig helg. På lördagen åkte jag och Bojan och handlade lite färg och annat som vi behövde för att fixa mammas mottagningsrum enligt alla de riktlinjer som Mia hade satt upp. Senare på dagen åkte vi till mamma och pappa för att avnjuta en underbar middag där även Marianne och Patrik, Kicki och Sören var inbjudna.


Söndagen började mad att vi fortsatte med målning och ihopsättning av inredningsdetaljer i lokalen för att kl. 13:00 åka tillsammans med Marianne och Patrik till Ekolsund slotts Wärdshus för att äta en trevlig söndagsmiddag och gå på rundtur i den rustade slottsflygeln.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar