onsdag 19 november 2008

42 meter med bara en gummilina

Från Pahia har vi fortsatt söderut, och slutit cirkeln genom att komma tillbaka till Auckland. Innan vi fortsatte ut till Holmqvists Scandinavian light hann vi med en del shopping inne i stan. Nu har vi shoppat så mycket att det är lite tveksamt om allt kommer gå ner i väskorna.

Väl tillbaka på Scandniavian light träffade vi Kriss. Hur trevlig tjej som helst. Vi kunde inte låta bli att kidnappa henne dagen efter när vi skulle till Auckland bridge bungy jump. Nej, jag har inte hoppat, och nej, jag ångrar det inte. Jag var så nöjd att bara våga följa med på promenaden längs balkarna under bron, och ut till den jump-pod som hänger på mitten. Men de andra har hoppat!

Dado hoppade utan tvekan och ett glatt leende, Marcus med en bestämd, men glad min och Mia med tårar i ögonen och skakande knän. Så gissa om det är Mia som imponerade mest på mig. Det ska ju bli värre för varje sekund man tvekar, och Mia inte bara tvekade... Vi trodde nog att hon faktiskt skulle ånga sig så länge som hon väntade. Men hon hoppade!!!

Marcus och Dado passade dessutom på att göra ett hopp till, men denna gång baklänges.

Efter adrenalinkicken åkte vi söderut för lite shopping på ett outletcentrum. Jag och Dado har hoppat en del kläder, men inte nåt speciellt.

För sista kvällen i landet klädde vi oss lite finare och gick ut och åt tillsammans med Kriss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar